Realizowane projekty, innowacje pedagogiczne

  • Rok szkolny 2020/2021- innowacja pedagogiczna "Play with English" - nauka języka angielskiego dla dzieci 4 letnich, prowadzona przez Annę Kalinowską
  • Rok szkolny 2020/2021- Ogólnopolski projekt "Dzieci programują''-realizowany przez Beatę Głowacką , Joannę Jaźwińską, Elżbietę Prymaka
  • Rok szkolny 2019/2020 - innowacja pedagogiczna "English is fun , aktywna nauka języka angielskiego dla przedszkolaków"- program nauczania języka angielskiego dla dzieci 5 letnich- prowadzona przez Urszulę Grądzką
  • Rok szkolny 2017/2019 - innowacja pedagogiczna "Kulturalny przedszkolak'' dla dzieci 5 letnich - prowadzona przez Elżbietę Prymaka, Izabelę Druba
  • Rok szkolny 2017/2019 - innowacja pedagogiczna "Komputerowy zawrót głowy'' dla dzieci 5 letnich - prowadzona przez Elżbietę Prymaka, Izabelę Druba
  • Rok szkolny 2017/ 2018- Przedszkolaki Czytają- Projekt Plecaczkowy Wydawnictwa Zakamarki- prowadzone przez Elżbietę Prymka
  • Rok szkolny 2016/2017 - innowacja - ''Terapia przez taniec i ruch'' prowadzona przez Annę Stopczyk
  • Rok szkolny 2016/2017 -  udział w projekcie w "W Barwach biało-czerwonych'' organizowanym przez Kuratorium Oświaty w Białymstoku
  • Rok szkolny 2015/2016- grant "Każde dziecko jest inne'' skierowany do dzieci zdolnych i o specjalnych potrzebach edukacyjnych - prowadzony przez Annę Stopczyk
  • Rok szkolny 2015/2016-program  "Terapia przez taniec i ruch'' do pracy z dziećmi wycofanymi - realizowany przez Annę Stpczyk
  • Rok szkolny 2015/2016 - udział całej kadry pedagogicznej w projekcie "Twórczy nauczyciel - skuteczny wychowawca II'' - Polskie Stowarzyszenie Pedagogów i Animatorów KLANZA oddział białostocki
  • Rok szkolny 2014/2015- projekt KIK/34  "Zapobieganie nadwadze i otyłości oraz chorobom przewlekłym poprzez edukację społeczeństwa w zakresie żywienia i aktywności fizycznej", realizowanego w ramach Szwajcarsko - Polskiego Programu Współpracy. Sprawozdanie z realizacji   
    Idea programu zakłada, że w przedszkolu cała społeczność - pracownicy, dzieci i rodzice - podejmą wspólne działania na rzecz poprawy i utrzymania dobrego stanu zdrowia i samopoczucia poprzez zmianę zachowań żywieniowych oraz zwiększenie aktywności fizycznej.
    Bierzemy udział w realizacji zadania 2: "Edukacja i wdrażanie zasad prawidłowego żywienia i aktywności fizycznej w przedszkolach, szkołach podstawowych, gimnazjalnych i średnich oraz ocena wpływu tej edukacji na sposób żywienia, stan odżywienia oraz poziom aktywności fizycznej i wiedzy dzieci i młodzieży".
    Realizacja programu w naszym przedszkolu obejmuje organizację zajęć kulinarnych dla przedszkolaków, pogadanek, spotkań z dietetykiem, imprez sportowych.

    Koordynatorem odpowiedzialnym za realizację programu jest Anna Bielawska.

    Harmonogram realizacji projektu KIK/34

    w PS Nr 51 "Przyjazne" w roku szk. 2014/2015

    Realizatorzy projektu

    Rodzaj działania

    Termin realizacji

    Nauczyciele i obsługa przedszkola

    1. Zapewnienie posiłków zgodnie z rekomendacjami IŻŻ
    2. Umieszczenie w widocznym miejscu informacji o codziennym menu
    3. Zapewnienie dzieciom dostępu do wody pitnej między posiłkami
    4. Organizacja zajęć prozdrowotnych dla dzieci
    5. Pedagogizacja rodziców
    6. Organizacja wystaw prac dzieci na temat zdrowego żywienia i aktywności fizycznej
    7. Organizacja konkursów, olimpijek dotyczących zasad zdrowego stylu życia
    8. Organizacja wycieczek na okoliczne stragany owocowo -warzywne,
    9. Organizacja pracy koła kulinarnego "Smakusie"promującego zdrowe odżywianie
    10. Organizacja teatrzyków o tematyce prozdrowotnej
    11. Ograniczenie, na terenie przedszkola, wpływu reklam żywności i napojów niezalecanych w żywieniu dzieci

    cały rok

    cały rok

    cały rok

    cały rok

    cały rok

    cały rok

    II 2015,

    X 2014

    cały rok

    zgodnie z tematyką zajęć

    cały rok

    Rodzice   i opiekunowie

    1. Zapoznanie z :

    -informacjami dotyczącymi udziału przedszkola w projekcieKIK/34,

    -artykułami dotyczącymi zdrowego stylu życia na stronieinternetowej

    1. Uczestnictwo w imprezach rekreacyjno - sportowychorganizowanych w placówce
    2. Ograniczenie spożywania słodyczy i produktówreklamowanych w środkach masowego przekazu
    3. Udział rodziców w zajęciach otwartych, promujących zdrowe odżywianie.

    IX 2014

    cały rok

    cały rok

     cały rok

    zgodnie z tematyką zajęć

    Dzieci

    I. Aktywne uczestnictwo w zajęciach, motywujących do samodzielnych prozdrowotnych wyborów:

    1. Wycieczka na stragany warzywne
    2. "Teatr warzywny"- wykonanie kukiełek z warzyw iwykorzystanie ich do przedstawień
    3. Nauka wierszy i piosenek o warzywach
    4. Udział w pogadance z lekarzem na temat zdrowego stylużycia
    5. Uczestnictwo w zajęciach koła kulinarnego
    6. Samodzielne robienie surówek, sałatek na zajęciach w przedszkolu
    7. Hodowla ziół i nowalijek - zielony kącik
    8. Uczestnictwo w konkursach na temat zdrowia
    9. Udział w teatrzykach o tematyce prozdrowotnej:

    II. Uczestnictwo w imprezie rekreacyjno - sportowej z okazji DniaRodziny

    III. Doskonalenie nawyków higienicznych koniecznych doprzygotowywania i spożywania posiłków

    IV. Właściwe zachowanie się przy stole w czasie spożywania posiłków

     X 2014

    IX 2014

    X 2014

    zgodnie z tematyką zajęć

    cały rok

    wiosna 2015

    cały rok

    wg harmonogramu

    maj 2015

    cały rok

     cały rok

     

     

     
  • Rok szkolny 2013/2014- Projekt  MEN ''Ćwiczyć każdy może'' - zajęcia mające na celu rozwijanie naturalnej potrzeby ruchu i ekspresji u dzieci w wieku przedszkolnym. Zdjęcia z przebiegu projektu

                                               

                                                 Koło Taneczne

                         

              Zajęcia ruchowe z rodzicami wg metody Weroniki Sherborne

                       

                                                 Dbamy o zdrowie

                      

                                  Raz,dwa,trzy - cwiczę ja cwiczysz ty

                                               

                                                   Maluszkowe zmagania sportowe

                                                  

                                      Zimowe zabawy

                            

                           

                                                          Cwiczymy ze studentami

                                                 

                                                  Olimpijka sportowa

  • Rok szkolny 2012/2014 - "Razem bawić sie wesoło" - zajęcia profilaktyczno-wychowawcze i edukacyjno-rozwojowe dla dzieci i rodziców prowadzonych przez nauczycieli przedszkola, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci wycofanych i nieśmiałych. Są to zajęcia umożliwiające rodzinne, wspólne spędzanie wolnego czasu.
  • Rok szkolny 2012/2014- "Zabawy fundamentalne"- Zabawy Fundamentalne to kompleksowy program wszechstronnego wspierania rozwoju dziecka od drugiego do szóstego roku życia. Program oparty jest na teorii inteligencji wielorakich Howarda Gardnera. Zawiera około 400 przepisów na zabawy rozwijające dziecko we wszystkich sferach. Program Zabaw Fundamentalnych jest skonstruowany jak piramida z klocków - logicznych działań, które kształtują umiejętności, formują charakter i wartości. Konstrukcja piramidy jest planem, na którym oparto cały program. Fundamenty piramidy to: miłość okazywana dziecku, zapewnienie bezpieczeństwa i zabawa. zabawy fundamentalne
  • Rok szkolny 2011/2012 - "Przedszkole przyjazne dzieciom i rodzicom". Projekt składał się z dwóch podprojektów: "Świat ceramiki" - zajęcia ceramiczne dla dzieci szczególnie uzdolnionych plastycznie oraz "Zajęcia socjoterapeutyczne" - profilaktyka zachowań nieakceptowanych społecznie.
     
  • Rok szkolny 2009/2010 - "Radosne przedszkole" . Projekt składał się z dwóch modułów: "Zajęcia logopedyczne" - uzupełnienie braków i eliminowanie defektów w mowie oraz "Zajęcia socjoterapeutyczne" - profilaktyka zachowań nieakceptowanych społecznie.
     
  • Rok szkolny 2008/2009 - "Weekendowe przedszkole" - Projekt był przeznaczony dla dzieci nie uczęszczających do przedszkola. Składał się z cyklu zajęć teatralnych, plastycznych, logopedycznych oraz konsultacji z terapeutami. Celem zajęć było rozwijanie indywidualnych uzdolnień dzieci , podnoszenie świadomości rodziców z zakresu rozwoju i wychowania małego dziecka.
  • 2006- 2016 -"Dotyk Muzyki" - program zajęć muzykoterapeutycznych w przedszkolu . Celem głównym programu jest poprawienie samopoczucia psychofizycznego dziecka w wieku przedszkolnym, wspomaganie jego rozwoju i wychowywania poprzez muzykę i ruchem.