Grant
Wnioskodawca (nazwa, adres, tel./fax, |
Przedszkole Samorządowe Nr 51 ,,Przyjazne “ ul. Bohaterów Monte Cassino 17 15- 873 Białystok tel./ fax 85 742 69 78
|
|||
Nazwa projektu
|
Projekt ,,Razem możemy więcej“ |
|||
Rodzaj przedsięwzięcia ( zgodnie z zapisami rozdziału 2 pkt 3 lit. a) |
1. Zajęcia terapeutyczne (profilaktyka zachowań nieakceptowanych społecznie). 2. Zajęcia wspierające dla dzieci zagrożonych wykluczeniem społecznym. 3. Zajęcia rozwijające umiejętności informatyczne dzieci. |
|||
UZASADNIENIE |
||||
Jeśli zajęcia były już realizowane, proszę |
Projekt jest kontynuacją inicjatywy ,,Przedszkole Przyjazne Dziecku i Rodzicom” realizowanego w ramach programu współpracy z rodzicami pt. „Przedszkole Drugim Domem Jest”. Efektem realizowanych zajęć było: 1/ zbudowanie pozytywnego obrazu ,,Ja” w relacjach ze środowiskiem; 2/ odreagowanie emocji i napięć powstałych na skutek domowych i przedszkolnych niepowodzeń; 3/ przygotowaniu dzieci 6- letnich do podjęcia nauki w szkole poprzez wzmocnienie samooceny i akceptację społeczną, a przede wszystkim poprzez wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci 5 i 6- letnich; 4/ umożliwienie dzieciom osiągania sukcesów na miarę ich możliwości, zmniejszenie skali niepowodzeń szkolnych ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb dzieci z rodzin niewydolnych wychowawczo oraz o niskich dochodach, 5/ wzrost zaangażowania rodziców w proces wychowania i kształcenia dzieci. |
|||
Cel projektu
|
Cel projektu: 1. Uświadomienie przyczyn zachowań agresywnych oraz ich konsekwencji; 2. Ćwiczenie umiejętności radzenia sobie z napięciem; 3. Kształtowanie umiejętności komunikacji interpersonalnej, empatii; 4.Wdrażanie do zintegrowania grupy, budowanie życzliwości, otwartości; 5.Doskonalenie umiejętności konstruktywnego porozumiewania się dziecko- rodzic, rodzic- dziecko. 6.Zwiększenie kompetencji dzieci w aspekcie podjęcia nauki w szkole. 7. Wzmocnienie roli rodziców w rozwiązywaniu problemów wychowawczych wynikających z codziennych sytuacji.
|
|||
Informacja |
Informacja o zdiagnozowaniu stopnia faktycznego zapotrzebowania: 1. Analiza spostrzeżeń i kart obserwacji wychowawców poszczególnych grup; 2.Oczekiwania rodziców dzieci uczęszczających do przedszkola, mających problemy wychowawczo- opiekuńcze; 3.Analiza wyników badań przeprowadzonych przez specjalistów z Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej Nr 2 w Białymstoku. |
|||
Charakterystyka odbiorców projektu |
Odbiorcami projektu będą: 1. Dzieci 5 – 6 letnie uczęszczające do Przedszkola Samorządowego Nr 51 ,,Przyjazne” w Białymstoku, u których zaobserwowano zaburzenia w zachowaniu i prawidłowym funkcjonowaniu w grupie rówieśniczej; 2. Rodzice dzieci uczęszczających do przedszkola mających problemy wychowawczo- opiekuńcze.
|
|||
Liczba odbiorców projektu, |
dzieci |
dzieci- 16 dzieci- średnia liczba dzieci biorąca udział w projekcie |
||
rodzice: |
rodzice – 16 rodziców- średnia liczba rodziców biorących udział w projekcie. |
|||
inni: |
nauczyciele - 4 nauczycieli- liczba nauczycieli biorących udział w projekcie. |
|||
Sposób rekrutacji odbiorców projektu |
Beneficjentów objętych projektem wybrano na podstawie obserwacji nauczycieli i analizy dokumentacji osiągnięć i umiejętności dziecka oraz prowadzonych rozmów z rodzicami.
|
|||
Opis projektu |
1. Zajęcia rozpoczną się od 1 października 2020 r. i będą prowadzone do 31 grudnia 2020 r. z wyłączeniem dni świątecznych. 2. Zajęcia prowadzone w formie zajęć terapeutycznych i rozwijających dla dzieci w grupie 6-8 osób x 30 minut i dwa razy w tygodniu. 3. Zajęcia prowadzone w wymiarze : 1 godzina tygodniowo. 4. Minimalna liczba dzieci objętych terapią : 6-8 dzieci. 5. Konsultacje dla rodziców dzieci objętych projektem prowadzone w godzinach popołudniowych w wymiarze 1 godziny : 1 raz w miesiącu. 6. Wskazówki dla nauczycieli i rodziców do dalszej pracy.
|
|||
Poszczególne działania
|
Termin realizacji poszczególnych działań |
Wnioskodawca lub inny podmiot realizujący działanie w zakresie projektu |
||
Zajęcia terapeutyczne wg programu własnego pt. „Świat emocji”. |
01październik 2020 r. – 31grudzień 2020 r. |
Przedszkole Samorządowe Nr 51,,Przyjazne” w Białymstoku |
||
Zajęcia profilaktyczne z zakresu gimnastyki korekcyjno- kompensacyjnej wg programu własnego. |
01październik 2020 r. – 31grudzień 2020 r |
Przedszkole Samorządowe Nr 51,,Przyjazne” w Białymstoku |
||
Zajęcia z terapii tańcem ,,Bez złości mamy więcej radości”
|
01październik 2020 r. – 31grudzień 2020 r |
Przedszkole Samorządowe Nr 51,,Przyjazne” w Białymstoku |
||
Zajęcia z informatyki i kodowania ,,Kodowanie na dywanie” |
01październik 2020 r. – 31grudzień 2020 r |
Przedszkole Samorządowe Nr 51,,Przyjazne” w Białymstoku |
||
Spodziewane efekty realizacji projektu, ze szczególnym uwzględnieniem celów założonych |
Spodziewane efekty realizacji projektu: 1.Świadome i wolne od agresji radzenie sobie z konfliktami; 2.Nabycie umiejętności dostrzegania i przezwyciężania emocji i napięć powstających w grupie; 3.Zwiększenie samoświadomości na temat własnych mocnych i słabych stron w porozumiewaniu się z innymi; 4.Wypracowanie wspólnych zasad i norm pracy w grupie oraz przestrzeganiu ich; 5.Wsparcie rodziców w uświadomieniu przyczyn niewłaściwych zachowań ich dzieci w zakresie funkcjonowania w grupie przedszkolnej i w domu i pracy z dzieckiem wg wskazanych zaleceń. 6. Rozwijanie kompetencji cyfrowych dzieci i nauczycieli oraz bezpieczne korzystanie w sieci. 7. Przeciwdziałanie patologiom społecznym,
|
|||
Imię i nazwisko osoby / osób prowadzących zajęcia; kwalifikacje, doświadczenie i osiągnięcia |
1.Beata Głowacka- mgr Pedagogiki Wczesnoszkolnej, Studia Podyplomowe kierunek: Terapia Pedagogiczna, autor programu własnego pt. „Program terapeutyczny dla dzieci w wieku przedszkolnym przejawiających trudności wychowawcze „Świat emocji” oraz Programu Terapeutycznego dla dzieci przedszkolnych z obniżonym napięciem dłoni. 2. Izabela Druba – mgr Pedagogika Wczesnoszkolna, Studia Podyplomowe kierunek: Gimnastyka korekcyjno- kompensacyjna z elementami rehabilitacji, autor programu własnego „Program gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej dla dzieci w wieku przedszkolnym”. 3. Anna Kalinowska – mgr Pedagogika Przedszkolna z nauczaniem języka angielskiego, Studia Podyplomowe kierunek: Rytmika i Taniec w wychowaniu muzyczno- ruchowym dzieci w wieku wczesnoszkolnym i przedszkolnym, autor programu własnego Terapia tańcem „Bez złości mamy więcej radości”. 4. Joanna Żygieło – mgr Pedagogika Wczesnoszkolna i Przedszkolna, Studia Podyplomowe Arteterapia i Terapia Zajęciowa, Szkolenia: Obsługa sprzętu TIC, Praktyczne zastosowanie tablicy interaktywnej i Photona. Autor programu własnego „Komputerowy zawrót głowy”. Wszystkie nauczycielki prowadzą zajęcia dodatkowe w oparciu o własne programy w placówce poza pensum dydaktycznym. |
|||
Organizacje i instytucje współpracujące przy realizacji projektu |
1. Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna Nr 2 w Białymstoku. 2. Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna ALLEGRO. 3. Rada Rodziców przy Przedszkolu Samorządowym Nr 51 ,,Przyjazne” w Białymstoku ( wsparcie finansowe celem pokrycia części kosztów zakupu pomocy dydaktycznych, artykułów plastyczno- technicznych do zajęć terapeutycznych.).
|