grupa 3A + 3B

Kończymy nasze podróże

Zajęcia 30.04. - ratujemy księżniczkę Inków, dostajemy złoty klucz i dzięki niemu możemy wrócić do rodziców.

Czytamy książeczkę 8

Utrwalenie wyrazów z książeczki "Powrót". Czytanie jej naszym maskotkom.

Na Dworze Cesarza Chin

Dzieci z grup 3a, 3b doskonale poradziły sobie z jedzeniem pałeczkami. W lutym stworzyliśmy też Drużynę Czerwonego Smoka oraz poznaliśmy nowe wyrazy i zwroty.

Poznajemy Afrykę

W lutym poznawaliśmy wyrazy i zwroty związane z książeczką "O,o,o Afryka", bawiliśmy się w beduinów, czytaliśmy książeczkę naszym ulubionym maskotkom.

Zabawa z butelką i eksperymenty

W dniach 25, 28,29 stycznia: zabawa "Butelka"- mówimy sobie komplementy, utrwalamy wyrazy, pomagamy przyjaciołom z wioski Waku zbudować instrumenty - kubki z wodą. Pokazujemy, że kubki wydają różne dźwięki w zależności od ilości wody. Wykonaliśmy eksperyment: ciepłe powietrze unosi się w górę.

"Podróż w czasie"

31 stycznia czytaliśmy książeczkę "Podróż w czasie"

Bal masek

W dniach 23, 24, 25 stycznia robiliśmy maski plemienne, odbył się też bal masek. Poza tym poznawaliśmy i utrwalaliśmy nowe wyrazy min. przez wypełnianie konturów plasteliną i odczytywanie wyrazów.

Zabawa w rycerzy

W dniach 14,15, 17 stycznia bawiliśmy się w rycerzy. Były to ciekawe zajęcia obejmujące min. pasowanie na rycerza, turniej rycerski. Dzieci czytały zwroty i wyrazy związane z tymi zabawami. Poznaliśmy też kolejną książeczkę.

Magiczny zegar

W dniu 18 stycznia znaleziony w skrzyni magiczny zegar przeniósł nas do Afryki. Tam poznaliśmy nowe zwroty i wyrazy związane z kolejną książeczką

Budujemy zamek

Dzieci z grup 3a i 3b w dniu 7 stycznia budowały z klocków zamki, podobne do tych w których dawniej żyły księżniczki.

Mądry przedszkolak w Krasnoludkach grypy 3a i 3b

Na zajęciach w dn. 8 i 10 stycznia dzielni rycerze ratowali uwięzioną w wieży księżniczkę. Wykonano również zadanie odrysowania wieży zamkowej. Dzieci poznały postać Zawiszy Czarnego i  nowe zwroty związane z zabawą.

4 styczeń 2019 - zajęcia z programu unijnego gr III a i III b:

Dzieci szukały skarbu wg znalezionej mapy. Znalazły skrzynię, a w niej pancerze rycerskie i list od Ducha Wyspy Sari-ma, który nakazał  odtworzyć na podstawie rysunku bramę strażniczą, która stała dawno temu na wyspie. W nagrodę można było otrzymać magiczną tarczę i stać się niezniszczalnym.

Grupa 3a i 3b "Krasnoludki" na spotkaniu 4 i 6 grudnia bawiły się na "bezludnej wyspie"

Budowanie szałasu, spotkanie  z szamanem przy świecy i odtańczenie rytualnego tańca ku czci przyrody sprawiły dzieciom wiele radości.

"Mądry przedszkolak" w "Krasnoludkach"

23 listopada dzieci z grupy 3a i 3b układały wyrażenia i proste zdania z poznanych wyrazów z książki pt. "Bezludna wyspa".

"Mądry przedszkolak" w gr. 3a, 3b "Krasnoludki"

W dniach 6 i 8 listopada dzieci  rozpoczęły zabawę w czytanie z książeczką pt. "Bezludna wyspa": kolorowały i wylepiały wałeczkami z plasteliny, czytały słowa bawiąc się w "Polowanie na mamuta - literowego", przebierały się za ludzi pierwotnych.

"Mądry Przedszkolak" w grupie 3A i 3 B "Krasnoludki"

Dzieci z "Krasnoludków" 2 i 4 października wybrały nazwy swoich grup: 3 a -  "Poszukiwacze przygód" , 3 b - "Tropiciele", podpisały też kontrakt grupy. Na kolejnych zajęciach 9,11 października na podstawie książeczki poznały przygody przyjaciół lecących samolotem na wycieczkę, którym przytrafiła się awaria, poznawały literki przypinając je do sznurka oraz poznały znaczenie słów "przyjaciel, przyjaciółka".